Wymiana młodzieży w Kevelaer
06 - 14 czerwca 2009 r.

W dniach 06 - 14.06.2009 r. odbyły się Seminaria Europejskie oraz

Dni Sportu w Kevelaer ( Eyller See ) organizowane przez Christliches

Jugenddorfwerk Deutschlands e. V.

Uczniowie biorący udział:

1. Jakub Koberger, Dominika Bartold, Justyna Baran z kl. II Pa
2. Łukasz Zembrowski, Grzegorz Piechota z kl. II Lb

Opiekunowie:
1. Barbara Bobińska- Perechubko
2. Katarzyna Rybicka

Sprawozdanie z pobytu w Niemczech:
W Düsseldorfie byliśmy około godziny 23 30, gdzie odebrał nas Werner- kierownik Jugendherberger. Oczywiście już na samym początku zostaliśmy poddani ciężkiej próbie. Otóż zabłądziliśmy gdy szukaliśmy drogi do naszego ośrodka. Oczywiście daliśmy rade, bo co? My byśmy nie dali? Przecież jesteśmy „Team of Poland”.
            Następnego dnia po śniadaniu postanowiliśmy iść na zakupy. Kevelaer to bardzo czyste i ciche miasteczko. Wracając ze sklepu zatrzymaliśmy się na placu zabaw. Szybko zasiedliśmy na różnych sprzętach i wpadliśmy w wir zabawy. Po chwili zapomnienia wróciliśmy do ośrodka i poszliśmy na obiad.
            Wieczorem kiedy mieliśmy wolną chwile postanowiliśmy pójść do lasu. Jak można się domyślić
nie obyło się bez problemów. Kiedy Łukasz i Grzesiek odłączyli się od nas (Dominiki, Justyny
i Kuby)...zabłądziliśmy, a co gorsza nie było z nami żadnego nauczyciela. Jednak wszystko skończyło się dobrze, dotarliśmy do pensjonatu. Później o godzinie 21 00 poszliśmy na krótkie zebranie odnośnie zasad panujących w Jugendherberger.
            Przez ostatnie trzy dni seminariów rozmawialiśmy z przedstawicielami poszczególnych krajów Europy (Niemiec, Rosji, Słowacji, Węgier) o polityce, bezrobociu młodzieży w krajach Europejskich i co zrobić
by temu zapobiec. Graliśmy również w różnego rodzaju gry zapoznawcze. Poznaliśmy dużo ciekawych
ludzi i miejsc. Odwiedziliśmy także Holandię, w której zwiedzaliśmy miasto Nijmegen, robiliśmy zakupy
i karmiliśmy kaczki
            Kiedy skończyły się seminaria spakowaliśmy się i pojechaliśmy na pole namiotowe blisko jeziora Eyll. Z Dni Sportu najbardziej podobało nam się pływanie kajakami. Za pierwszym razem płynęliśmy ok. 6 km.
po rzece. Wyruszyliśmy ostatni (z dziesiątej pozycji), a na metę dotarliśmy jako trzeci. Na zawodach zajęliśmy 6 miejsce na 30 możliwych. Było to dla nas bardzo satysfakcjonujące miejsce jak na drugi raz styczności z tą dyscypliną sportu. Po turnieju wszyscy się rozjechali i zostaliśmy tylko my. Mieliśmy cały obóz tylko dla siebie. Wieczorem zorganizowaliśmy sobie ognisko i wspominaliśmy miłe chwile jakie spędziliśmy w Niemczech.
            W dzień wyjazdu wybraliśmy się ostatni raz do sklepu i około 1500 przyjechał po nas Michael i zabrał nas do centrum handlowego, a później na lotnisko gdzie się pożegnaliśmy i wsiedliśmy w samolot powrotny
do Polski.

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików coockies na Twoim komputerze.